Hemma från Götet

Hemma igen i Kumla efter en övernattning i Göteborg på Mornington Hotel. Var som bekant på REKORDMATCHEN Frölunda-Färjestad igår på Nya Ullevi! Helt sjukt var mäktigt det var att se med över 30.000 åskådare på plats! Matchen är det nog ingen som är intresserad av att veta om mer än att den slutade med Frölundavinst, 4-1. Häftigt men väldigt kallt om tårna!

Det var även helt sjukt vad mycket poliser som "eskorterade" Färjestads fans. Jag har nog aldrig sett så mycket poliser i aktion i hela mitt liv. Det är illa! =P Det handlade garanterat om 300-400 poliser, minst! Och det är då räknat på bara dem som befann sig runt om arenan och inte inkluderat alla poliser och ordningsvakter som fanns på arenan.

Jag hatar SJ. På vägen till göteborg jobbade endast 2 personer på ett regionaltåg mellan Stockholm-Göteborg! Jävligt illa och på tillbakavägen blev vi stående i Hallsberg en kvart extra för att det inte fanns någon personal... Grymt dåligt.

Nu sitter jag hemma och tar igen mig. Behöver gå ut och skotta upp snön som kommit när vi var borta. Är även väldigt sugen på en kebabpizza men det känns inte så motiverande att starta upp bilen som säkert tar evigheter att skrapa bort all snö och is ifrån och stoppa i kupévärmare och skit.. nää det låter för omständigt och att gå till en pizzeria när det är närmare 20- ute lockar inte heller :P

Köpte mig ett par nya jeans och en beanie i Göteborg idag oxå =)




Nya Ullevi igår! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0