Hallo bloggen!

Får be om ursäkt för att bloggandet uteblivit, eller snarare hamnat i andrahand så att säga =) Min födelsedag har hunnit avverkas så nu är man 21 då =S =D Det firades på en plats i min smak, nämnligen vid vattnet för att fiska gädda! Vi fiskade ett par timmar på dagen och drog sedan hem för att laga till lite käk i form av lite grillat! Dessutom gjorde Flugan en härlig tårta helt själv som kom att bli dagens eller snarare kvällens "höjdpunkt"! Nog sagt med det och kul som fasen var det xD

Igår var vi inne till stan och handlade lite igen och jag höll på med att lägga in bilder från min systemkamera, något som INTE gick bra! Av någon anledning kopierade datorn de nya bilderna över mina gamla bilder trots att jag klickade i "kopiera med behåll båda filerna". Flugan hade knäppt nästan 600 bilder på bara några timmar uppe i Åminne när vi var där och fiskade varav typ 550 av bilderna var skit xD Men de andra 50 bilderna ville man ju ha kvar och dessa kopierades alltså över!

Som tur var så hittade jag ett SKITBRA program på internet som jag kunde återskapa bilderna från minneskortet med! =) Alla bilder gick inte att rädda men många av dem iallafall =)

Jag fick världens bästa födelsedagspresenter! Först säsongskortet till Färjestads hemmamatcher av mormor! Hon vet att jag brinner för hockeyn och därför finns det väl knappt något mer lämpligt än ett säsongskort =D Fick det av henne förra året oxå =) Jag fick även veta att mina päron betalar datorn som jag skulle och nu HAR KÖPT! =D Blev en Sony Vaio! Äntligen äntligen äntligen!! Så nu lever den här (min gamla) datorn på sista refrängen så att säga. Får min nya på måndag när jag kommer hem från Gotland igen.

Igår var vi inne på krogen i Visby! Hamnplan gästades av oss fastlänningar och riktigt roligt var det xD

Lite grillat på födelsedagen =)

Skaplig gädda från Västergarn =)

Dag 2 på Gotland =)

Som rubriken lyder, andra dagen har passerat revy här på Gotland för mig, Flugan och Petter. Idag var den enda dagen då skämtföretaget SMHI utlovat dåligt väder iform av regn hela dagen i princip. Vädret har varit långt ifrån det. Inget regn på hela dagen, ca 15+ och strålande solsken så man hunnit skaffa sig "panda-looken" av solglasögonen! =P

Dagen började hos optikern som konstaterade att min syn inte förändrats något sedan senaste kollen i december 2008! =) Ska väl tillägas att jag inte har speciellt stort synfel, därför jag bara har linser och inte några glasögon =P

Sedan bar det av till Intersport Outlett och även den andra Sportoutlettbutiken. Jag hittade en snygg "fiskeskjorta", en svart med en pytteliten sverigelogga på för 149:- ordinariepris typ 399:- =) Hittade även en skitsnygg regn/vindtät jacka för 399:- ordinariepris typ 899:- eller vad det var =D Plus ett par såkallade tre-kvartsbrallor för sommaren. Sedan bar det av hemmåt Tofta där en pizza var avnjöts!

Efter pizzan väntade fiske i Västergarnsån efter gädda! Först fiskade vi upp lite id m.h.a intensivmäskning av små degbitar då vattnet var ganska klart och iden skygg. Intensivmäskningen funkade dock bra och mycket fin betesfisk fick vi tag på! Och hugg på gäddfisket blev det direkt! Fisken ville dock inte fastna på kroken..

Flugan kastade ut i nästa kast och direkt högg hans personbästa på 2.4kg! Under eftermiddagen landade vi 3 fiskar och tapade även några. Den största som kom upp vägde ca 5.5kg och även den drillades av Flugan även om det var på mitt spö ;-) Kanonkul!

Ikväll har det avnjutits god mat med hemmagjord klyftpotatis, grillad kyckling gordon bleu samt lite öl till det! =) Och det ska tilläggas att vi TOTALT missat att vi lagt ifrån oss potatissäcken när vi handlade igår vilket ledde till att vi fick åka in till Visby (2,1 mil enkel väg) klockan 21:30 bara för att köpa potatis till klyckligen! Mycket rutinerat! xD

Hälsningar från Gotland =)

Gotland!

Haj hallå!

Detta inlägg skrivs från GOTLAND! Nu är jag, Petter & Flugan på plats ute i Tofta där min familjs sommarstuga är. "Resan" började redan 07:00 imorse från Örebro och det gick bra att köra till Nynäs. Väldigt lite trafik i farten och dessutom hade Petter nyligen kommit hem från Australien så honom hade man inte träffat på länge, vilket gjorde att resan på 24 mil kändes KORT!

Haha! Idag när jag klev på båten så ringde Sveriges Radio Örebro P4 till mig för de hade fått nys om att jag var styrelseledamot i Kumla Amatörfiskeklubb. For att göra en lång historia kort så har det uppstått osämja mellan framförallt mig (och klubben) jämtemot Kumla kommun eftersom kommunen valt att göra en cykelväg ut till Kumlas sjö Säbylundssjön och dessutom sätta upp en skylt om att det är en badsjö, vilket det INTE är. Kommunen uppmuntrar alltså folk att åka dit och bada, men vill att vi i fiskeklubben ska köpa att det dels är vi som ska städa efter alla badare, och dels att vi ska köpa att under sommarhalvåret inte kunna fiska alls i vårat eget klubbvatten eftersom badare är överallt den årstiden.

På något vis har de alltså fått nys om att det råder problem angående detta, mycket märkligt iochmed att vad jag vet, inte har skett några som helst samtal med någon av Kumla Amatörfiskeklubbs medlemmar =S Men kul iallafall att bli intervjuad :P Återstår bara o se när artikeln eller radiosändningen kommer =P

Vi har och hade riktigt roligt idag påväg till Gotland och självklart även på ön. Många sköna skratt åt det ena dummare än det andra xD När vi kom fram handlade vi lite på Ica Maxi innan vi for ut till Tofta. Har även hunnit avverka ett fiskepass inne i Visby för att prova fiska torsk/flundra. Fisket gick dock trööögt och det enda som kom upp var 2 mindre torskar från mitt spö. Får hoppas på bättre utdelning i veckan =P

Imorgon väntar först besök hos optikern för att kontrollera mina linser och även besöka Intersport outlet och lite andra butiker.. Sen får vi se vad dagen erbjuder. Nu vet jag iallafall vad som väntar, och det är sängen det! =)

Nördar vid datorerna på båten, Petter & Flugan!

Datafel!

Som ni kanske vet så har jag ju klagat över hur dålig och trasig min dator är. Tog precis ett kort på hur skärmen ser ut.. Som ni ser är allt RÖTT och på sina håll väldigt flytande och allmänt sjukt irriterande. Man ska väl lägga till också att texter är halvsvåra att läsa här och var. Idag uppkom också mitt typ 728:e problem med datorn. Datamusen har börjat uppfatta enkelklick som dubbelklick lite då och då. Måttligt irriterande det också.

Ska prova sälja datorn som defekt på Tradera för nästa vecka öppnar Mediamarkt och nya Elgiganten och DÅ blir det en ny dator. Får jag inte mer än 500:- för den här datorn behåller jag den hellre och kastar ut den genom mitt fönster. Sen ska jag sparka på den och demolera den totalt för oj vilka aggressionsbesvär jag har med datorn nu alltså. Haha! Och jag som brukar ha tålamod =P

Spotify upptäckt!

Hallo bloggen! Har precis kommit underfund med en riktigt bra grej med Spotify! Man kan ju för bövelen lägga in egna låtar i Spotify! Är det nytt eller bara jag som inte fattar det förrens nu? xD Provade dra in en låt från en musikmapp jag hade på datorn in i min spellista och vips!.. så var låten i min Spotify playlist! Varför då klaga över att tillexempel inte Metallica inte finns med när man kan lägga in dem själv?? Helt perfekt iallafall!

Sen kan man ju fråga sig.. åtminstone är jag sådan att jag orkar inte göra en egen spellista på min dator även fast jag har de flesta låtarna som finns på mina playlists på spotify.. istället öppnar jag spotify och svär över reklamen som kommer mest hela tiden =P Aja man får skylla sig själv att man är knäpp!

Snart vankas det fiske i Svartån!! Hoppas bara vädret håller upp =S

Maj 20, 2010

Gudars vad det åskar ute! Och blixtrar för den delen =P Snart ryker väl elen också. Kan tycka att det är lite småmysigt när det är "lindrig" åska. Typ åska som är låångt borta men som man kan se blixtrar från i mörker. Det är lite coolt!

Idag har jag tittat på hockeyn! Sverige slog Danmark! =D Semifinaldags på lördag mot Tjeckien. Då blir det en sportig kväll. Först hockeyn och sen Champions League finalen. Till det blir det gott sällskap i form av Marie, Christian och Freddan! =) Och för att fullända kvällen så blir det grillat med bira. Kanonlördag vankas :)

För en liten stund sen sålde jag även mitt svarta möbelakvarium. La upp det på blocket typ i förrgår så det var skönt att bli av med det så snabbt! =D

I övrigt har jag klippt gräset, tvättat morsans bil och packat lite smått med mina fiskegrejer =)

Imorn blir det fiske i Svartån! =D 16:00 vid karroskolan är det premiär. Gratis är det också. Kom du med! ;-)

Lyckorus!

Idag är jag i ett enda lyckorus! Tänk att man kan vara så glad över en värvning. Färjestad gjorde idag klart med Pelle Prestberg! =D Nu kan nästa säsong bli ruskigt rolig! Det är en sak som är säker det. Nu har ju laget lite målskyttar också så det ser minst sagt bra ut.

Ska börja packa lite prylar för Gotland nästa vecka också. Kläder, fiskeprylar, bira och andra nödvändigheter. Funderar också på om jag ska ta och åka ut till Täljeån och prova fiska lite abborre idag också. Tror inte jag fiskade där på hela förra året.. och där var jag i princip varje dag för några år sedan och fiskade :P

Nu har även akvariet fått "stå till sig" så det ser bra ut igen! Blev mycket bra! Och fiskarna stortrivs. Men det skulle jag också göra om jag var fisk och helt plötsligt hade ett dubbelt så stort akvarium att simma i =)

Visst blev det bra?!?

Skogarelåten!

Haha! Fick tips av Flugan om att titta på ett youtube-klipp från Kvinnerstaskolan. Tittade på det och.. garvade halvt ihjäl mig xD Så pinsamt men ändå så kul! Titta in själva!

Mycket FISK

Yueeeloo!

Igår var det dags för lite fiske igen =) Jag och Marie begav oss till Kumla fiskeklubbs egna vatten Nolsjön som är ett litet tjärn nära Mullhyttan med put´n take fiske. Sjön ligger ganska avsides så det brukar nästan aldrig vara någon där.. men igår när jag och Marie åkte dit så var där tillslut 10 andra fiskare också från klubben! :O Men trevligt att träffa lite medlemmar också som man inte sett på länge.

Fisket då? Jo vi ska väl inte klaga. Vi kom dit strax efter 10 och hade fått 3 ganska fina regnbågar på bara ett par timmar och även tappat 1 vid drillningen. En vildsinnt rackare som hoppade i luften och slet sig. De flesta fiskar som kom upp låg runt 1,5 kilo med topp på ca 2kg. Ganska stridbara fiskar för att vara pelletsregnbågar.

När vi kom hem igen blev det spontant till att tömma mitt akvarium på rummet som är på 125 liter för att sälja det och istället ställa upp akvariet jag köpte i Karlstad för någon månad sen. Så nu har jag ett på 240 liter istället på rummet =D Vi var klara ganska sent.. tror klockan hann bli halv 12 men vi började å andra sidan inte fören klockan blivit 6-7 någon gång med att tömma det andra =)

Sammanfattningsvis blev det en dag med mycket FISK!

Fishy

Idag har jag jobbat och det gick mycket bra idag! Allt flöt på bra och inga direkta "jobbiga frågor" som man inte kan ge ett bra svar. För när man kan ge ett bra svar till kunden så kunden känner sig nöjd så blir man själv nöjd också på något vis =D

Efter jobbet bar det av hem, käka kebab i bröd! Sen har jag varit iväg och fiskat upp lite mört för imorn ska jag och Marie åka och fiska igen =) Egentligen ska vi fiska regnbåge men jag tänkte satsa lite på att få en gädda eller 2 om det finns några i sjön vill säga ;-)

Idag fick jag även reda på att Mediamarkt och nya Elgiganten i Marieberg kommer öppna den 27:e Maj, min födelsedag så eftersom det är så kort tid kvar tills dess så köper jag ingen ny dator redan den här veckan.. väntar och ser vad det blir för öppningserbjudanden.. Annars står man väl där om 2 veckor och svär för att datorn jag kanske köpt den här veckan finns där för en tusenlapp mindre.. och det känns onödigt!

Gonatt folks!

Diggar btw Mediamarkts reklamer xD

Lördagkväll

Yeeeelllloooh!

Vilket underbart väder det är ute! Äntligen äntligen =D

Har precis kommit hem från jobbet och ska försöka göra lite nytta. Tvätta, käka lite och plocka iordning på andra saker sedan "minifesten" hemma hos mig igår =) Det var jag, Marie, Flogan, Sofia, Jojjo och hennes kompis Elin som hade lite tacokväll och senare kom även Eddy "krull" på besök! Trevligt! Han hade man inte träffat på år och dar känns det som :P En trevlig kväll var det iallafall och Sverige vann ju i hockeyn så en perfekt fredagkväll!

Har nog nämnt det 346 gånger på bloggen nu men i veckan MÅSTE och SKA jag köpa en ny dator. Att använda den här (min trasiga) är som att kolla på HD-film i svartvitt med defekta bildrör.. ungefär.

Ha en müche bra lördagkväll! Ska försöka återkomma med någon eller några bilder från igår om jag kommer över några! ;-)

Bad!!

Godkväll!

Har precis tappat upp ett badkar med varmvatten.. känner att jag behöver ett varmt bad, en skön natts sömn och en bra morgon för att komma på fötterna igen. Idag har jag inte haft en av mina bättre dagar. Höll på och fixade (försökte iallafall) mina fiskerullar.. serva dem lite inför huvudsäsongen som kommer nu ;P Gick åt helvete med allt och min trasiga dator bara krånglar, krånglar och krånglar. Nästa vecka blir det till att köpa en ny, för nu pallar jag den inte mer!

Jag må ha bra tålamod, men INTE med elektronik som krånglar, segar sig eller inte sammarbetar helt enkelt! =P

Har även hittat på min förra mobil och satt igång den för jag ska lägga ut den på annons och i den låg hundratals gamla sms! Hur kul som helst att läsa xD Det ska jag sysselsätta mig med i badet nu ;P

Nu är det klippt!

Som rubriken lyder; Nu är det klippt!! Blev ganska kort men det är sköönt =) Jag gillar typ aldrig de första 5-7 dagarna efter att jag klippt mig för det är lite för kort. Men tänk vad ett par millimeter gör för effekt ibland.. Om en vecka trivs jag kanon med håret igen som vanligt ;-) Lite lätt tuppkamsstyle från frisören ;-)

Nya invånare

Glömde ju skriva om att jag har köpt nya invånare till akvariet! Påväg hem från Karlstad i förrgår stannade jag vid Pets i Skåre för att hämta/köpa ett eldbukspar som jag bokat förra veckan. Jag har redan 4 eldbukar som dock inte visat några tendenser till att vara klara lekpar.

Detta par jag köpte nu hade lekt i butiken 4 gånger på kort tid så de lär ju kunna leka även i mina akvarium ;P Kanske inte i det akvarium de går i nu men eventuellt i mitt andra stora akvarium på 240 liter som jag köpte för några veckor sen i Karlstad. Har inte hunnit starta upp det ännu så de nya fiskarna får gott trivas i det ännu större på 450+ liter i vardagsrummet så länge =D

Nästa vecka ska jag och Marie försöka oss på att göra egna BTN (Back to Nature) bakgrunder till några några akvarium. Spännande spännande! ;P

Det nya eldbuksparet =)

Run to Örebro..!

Wooh!

Redan onsdag! Herregud vad tiden bara löper iväg! Idag ska jag iväg och klippa mig framme på stan i Kumla =) Blev nöjd förra gången men nu har håret växt sig för långt för mitt eget bästa så tänkte att det kunde vara dags nu ;P

Igår var jag in till jobbet och lämnade flytväxter och köpte mig en akvarieskrapa! Äntligen hade de tagit hem den skrapa jag proppat för att ta hem nu i flera månader! Nu blir alger ingen match att ta bort! ;-)

Blev även en massa bilåkande igår. Jag hade sovit hos Marie igår natt så vi åkte hem till mig från Örebro på middan någon gång. Några timmar senare fick jag reda på att jag var tvungen att åka in med min bil för vattenpumpen, kamremmen och något mer skulle bytas. Så då var det bara att åka in till stan igen, jag i min bil och Marie med en annan bil för att vi skulle kunna ta oss hem efteråt.

Någon timme senare så ringde de återigen och var redan klara med bilen så in till stan igen i en bil och hem med båda bilarna igen till Kumla! Satan vad bilåkande! Men nu är bilen fit-for-fight så det är ju bra! =D

Var även till posten för att panikskicka några traderabrev. Och jag HATAR POSTEN I SVERIGE. HATAR är lindrigt. Fy fan! Det var sista gången (jag brukar inte göra det) som jag lämnar fram ett brev utan porto för att personalen ska sätta på frimärken. 48:- PER KUVERT!!!! Och det var vanliga simpla kuvert som jag tagit med själv, bara portot skulle på. Och då finns det färdiga gröna vadderade kuvert med porto betalt att köpa för 45:-. Fy fan vad arg jag blev! 2 kuvert med samma kostnad dessutom. Att inte tjejsatan i kassan sa till om det alternativet istället? Hellre skicka med vadderade färdigfrankerade kuvert än ett eget tunt kuvert som säkert går sönder i postens slarviga hantering.. Nej det var verkligen SISTA gången jag lämnar fram kuvert eller brev för att få rätt antal frimärken och skit till dem. URSCH!!

Detta gjorde att jag blev på kasst humör men en lyxshake på Max med Marie så var man på gång igen =)

Kanske klantar som chuffören av denna postbil som får oss konsumenter att betala överpriser för portot?

Sportfiskemässan 2010 i Sundsvall

Hej igen allesammans!

Nu har jag landat HEMMA i Kumla igen. Idag kommer ett lite längre inlägg om Sportfiskemässan med lite bilder som jag utlovat tidigare!

I torsdagsmorse blev jag upphämtad strax efter 7 på morgonen av Gustav i klassen för att få skjuts till skolan eftersom bussen mot Sundsvall skulle gå därifrån. Jag hade packat ganska långt in på småtimmarna med sakerna i Killstad eftersom min mor och morbror skulle komma upp och hämta alla möbler och sånt under helgen. Det visade sig vara ett lyckat drag för då kunde jag sova i bussen stora delar av vägen upp till Sundsvall!
Drygt 8 och en halv timme senare var vi uppe i Sundsvall efter ett stopp längs vägen, på Max i Uppsala där vi invarderade "restaurangen". En hel gymnasieklass med Sportfiskestuderande + ungefär halva min klass i KY1.

Väl uppe i Sundsvall var det full aktion från början. Bussen parkerade precis utanför mässhallen då vi skulle börja med att ställa iordning vår stora monter. Det skulle sättas upp drillningsmaskin, tavlor, akvarium, karptält, bord, affischer m.m. Vår monter blev grymt bra vilket jag återkommer till.
Hursomhelst jobbade vi på i en timme innan vi for upp till vårat hotell för att äta mat och lasta in våra saker i hotelrummen. Jag delade rum med Johan Sällqvist från klassen. Helt okej rum var det också =)
Efter maten bar det av tillbaka till mässhallen för att göra klart montern. Vi var väl klara vid 10-halv 11 någon gång. Kvällen på hotellet blev lugn med några folkisar innan läggdags!

Fredag var första mässdagen! Vi var uppe skapligt tidigt och åt frukost på hotellet innan det bar av ner mot mässhallen igen. Vilka backar det är i Sundsvall! Det är nog inte fel att påstå att Sundsvall är Sveriges lilla motsvarighet till San Francisco!

Vi i Ky1 hade satt ihop ett schema på förhand för att veta vad vi skulle göra på mässan. 6 olika stationer hade vi 11 KYare ansvar för. Jag började morgonpasset vid skolans trollingbåt! Där skulle man mest stå för att snacka om trollingbåten och vad vi använde den för i skolan. Eftersom det var ganska lugnt med folk på morgonen så var det inte så mycket folk vid den stationen. Därför kunde jag gå runt och titta lite mer bland de andra utställarna! =)

Mitt andra pass för dagen mellan 13:00-15:00 var vid skolans såkallade "drillningssimulator". Man kan säga att det är en maskin som man kopplar ett fiskespö till, man fäster linan i maskinen sen fungerar maskinen som en "fisk". Man låtsas helt enkelt ha en fisk på kroken och ska drilla (synonymer: ta hem, veva in, få upp) låtsasfisken med spöet. Grymt rolig maskin som var väldigt omtyckt på mässan! Jag kom med på tv också som jag nämnde i förra inlägget när jag står vid simulatorn och hjälper en gubbe :P Länk dit: http://svtplay.se/v/1994581/mittnytt/7_5_19_15 och 11:20 in på klippet börjar reportaget från sportfiskemässan =P Kul reportage när min "roomie" Johan driver med reportern på slutet xD Reportern frågar om det nappar i den anlagda kastbassängen (som är till för att man ska få prova flugspön i) och Johan driver tillbaka xD Haha! Skitroligt det måste ni se!

Mitt sista pass för dagen blev på kastbanorna. Jag hamnade vid dragbassängen där några av Världens (okej då, åtminstone Europas) främsta fiskeprofiler visade upp nyheter från olika företag som tillverkar drag. Det kändes ganska coolt att stå och snacka med tillexempel Mads Grosell, Anders Forsberg och Stefan "Trumman" Trumstedt. De är mycket välkända fiskare och för de som fiskar kändisar. Man fick en helt annan respekt kändes det som när man var där för skolan iklädd en snygg skjorta med fiskereklam för. Än tillexempel när man varit på mässan tidigare år. Då är man mer en statist som är en i mängden.

Uppgiften vid kastbanorna var att sköta ljudet och hjälpa de från företagen som skulle visa nya beten med att få på sig mikrofon och sånt =)

Bild på Mads Grosell från Savage-gear (Pro Logic) som visar upp nyheter för 2010!

Summa summarum var första dagen; Kanonkul! Man kände sig verkligen hemma bland alla andra inbitna sportfiskare!

På kvällen blev det kvällsmat på hotellet och senare drog en del ut på krogen medans jag och några till stannade kvar på hotellet och drack någon öl och snackade skit. Trevligt trevligt! =D

Andra dagen bjöd på mera fart i mässhallen! Mycket folk hade hittat till Sundsvall under dagen och jag hade riktigt bra schema för dagen =P Under 2 av 3 pass under dagen stod jag vid dragbassängen igen och skötte ljudet och snackade med företagarna =) Gick även runt med besökarenkäter för att undersöka vad folk tyckte och tänkte om mässan.

Vy över mässhallen under lördagen. Sportfiskeakademins monter är rakt ned till höger i bild. Egentligen hela nederdelen av bilden =)

Köpte på mig 5 nya havsöringsdrag under dagen men tänkte att jag väntar till mässans sista dag, söndagen, för att införskaffa andra saker eftersom priserna troligtvis går ner ännu mer då =P

Efter mässan blev det käk på hotellet och sedan följde jag spontant med in till krogen i Sundsvall! Påväg till bussen som skulle ta oss ner till stan mötte vi en polisbil när vi gick som stannade till. Eftersom några av oss drack lite folköl längs vägen så blev väl polisen lite misstänksam. Polisen frågade efter legitimation på 2 av mina klasskamrater och frågade hur gammal en från min klass var, han svarade då "21" och polisen svarade "Och det tror du på själv?" typ xD haha! Snacka om att han blev pikad efter det =P Men men polisen åkte vidare eftersom det inte är olagligt att dricka öl annat än i centrum.

Krogen var schyst! Ett huvudplan som liknade Olearys sportbar medans nedervåningen var ett "Club-golv" så att säga. Ett dansställe för partysugna. Ovanligt att se båda delarna i en och samma krog. Men vi hade kul på kvällen och när vi gick därifrån vid 2-halv 3 på natten var några sugna på kebab så vi gick till något kebabplace i Sundsvall centrum ;P haha! Men jag och Johan M från klassen var inte så sugna på mat halv 3 på natten så vi väntade utanför det välbesökta kebabplacet. Rätt vad det var så sprang det ut en invandrare med en kebabtallrik i näven och såg ut att skratta när han sprang därifrån och några sekunder senare sprang "kebab-bagar'n" efter men vände snabbt. Haha! Jäkla tattare och sno en kebabtallrik! xD

Jag och Johan började gå mot hotellet igen men efter en stund kom de andra i en taxi så vi hoppade in och åkte med. Blev ganska sent och sen skulle man upp vid halv 8-8 på morgonen därpå =P Men det var inga problem. Inte för mig iallafall. Värre för andra som hade druckit lite väl mycket dagen innan! Haha!

Igår var sista mässdagen och jag stod vid drillningssimulatorn på morgonen, vid kastbassängen på middagen och sist vid flugbindningen (!). Jag hade inte bundit en fluga på hur länge som helst men som tur var är man 3 vid flugbindningen så det gick bra ändå! =P Idag var även några av Timrå hockeylags spelare i Elitserien på plats för att lira bordshockey. Populärt såg det ut att vara iallafall. Men som Färjestadare så höll jag mig på avstånd ;-)

Anton Lander, Fredrik Hynning och Sebastian Erixon(om jag inte minns fel?) från Timrå lirade bordshockey

När mässan började lida mot sitt slut gick jag och shoppade loss! Köpte ett nytt jerkspö med rulle för 1395:- ordinariepris är ungefär 2200:- och så fick jag dessutom med en lina och ett bete för ca 300:-! Sen köpte jag även ett jiggfiskespö för typ 450:- vilket är under halva priset! =) Sen blev det lite flugbindningsmaterial, en till fiskerulle och 1 till havsöringdrag! 5 minuter innan mässan skulle stänga gick jag dessutom och prutade ner 2 spötuber till 200:- för 2 när de egentligen kostar närmare 300:-/st! Så jag är riktigt nöjd med mina fynd! =D

Mattias Drugge visar hur man kastar 2-hands flugspö =)

När mässan var slut blixtpackade vi ner vår monter och satte oss i bussen hem. Vi fick reda på att Sportfiskeakademins monter blivit hedersomnämnd av en jury för typ "bästa monter" på mässan även om den inte vunnit utnämnandet så var det riktigt kul att höra =)
De flesta var riktigt trötta men jag och några till hade väldigt svårt att somna ändå i bussen hem mot Forshaga igen trots att vi var trötta som tusan! Blev ett stopp på Max i Uppsala på vägen hem också =P Köpte mig en "Lyxshake" med jordgubbssmak! Den var grymt god! =P

Väl tillbaka i Forshaga strax före klockan 2 inatt packade vi ur bussen lite snabbt och sedan fick jag skjuts av Gustav igen hem till Killstad. Enormt tack till Gustav för att jag fick skjuts fram och tillbaka! Det var mycket värt det =P

Hoppas att några orkar läsa det här långa inlägget! Jag vill tacka alla klasskamrater i KY1, gymnasieelever, lärare, Busschuffören, hotell Sidsjö i Sundsvall och alla delaktiga på Sportfiskemässan för några riktigt roliga dagar och hoppas på att nästa mässa blir minst lika rolig!

Hälsningar Daniel "Foten" Wickman

Sportfiskemässan i Sundsvall!

Hej och god fredagskväll!

Ikväll skrivs blogginlägget från Sidsjö hotell i Sundsvall! Vilket industristad! Vilken skitstad! xD

Nej nu ska jag inte vara elak här. Idag var första dagen på sportfiskemässan! Var riktigt kul att vandra omkring och verkligen vara delaktig i ens eget mecka. Man får aldrig nog av fiske, eller hur? ;-)

Jag fick aldrig med mig min egen dator så det här inlägget kommer från en klasskompis dator. Jag lovar att lägga upp lite bilder på söndag natt/måndag eller nått sånt när jag är på hemmaplan igen =) 8,5 timmar med buss tog det upp hit till Sundsvall... nästan lite tur att man sovit så lite på natten till igår för det gjorde att jag åtminstone kunde slumra till en bra bit av vägen upp till Sundsvall från Forshaga =)

Massor av media är på plats på mässan ;P Känns som om det knäpps bilder, filmas och radiokanaler går förbi titt som tätt. Kom med lite grann i Mitttv (Typ tvärsnytt) i kvällens 19:15 sändning som ni kan se på Svtplay. I slutet på avsnittet är det. Hela avsnittet är fyllt av tabbar så vi skrattade gott här ikväll när vi såg det xD

Ha nu en riktigt trevlig kväll och helg för den delen så återkommer jag på måndag! =D

Sportfiskemässan här kommer jag! =D

Imorn är det dags, vårens höjdpunkt med skolan mer eller mindre, Sportfiskemässan i Sundsvall! Det blir buss tillsammans med gymnasieelever upp till mässan. Ska bli grymt roligt! Jag kommer ta med min dator så förhoppningsvis kommer jag kunna blogga lite om mässan på kvällarna! Kommer hem igen på söndag natt någon gång.

Just nu håller jag på och packar ner tallrikar och annat här i Killstad i banankartonger. Tanken är att ha alla mina grejer ute i början på nästa vecka. Har även ringt och fixat boendet för i höst på Bergsgården i Forshaga. Blir säkert bra det också =)

Nu ska jag fortsätta packa, imorn måste jag vara pigg! =P

Big Bandit

Hallå bloggen!

Ny vecka. Ny kula förhoppningsvis. Kan förvarna om att det troligtvis kommer bli ganska lite bloggande den här veckan. På torsdag morgon åker jag upp till Sundsvall för Sportfiskemässan!! Ska bli riktigt roligt! =D Ska representera Sportfiskeakademin där tillsammans med mina klasskamrater. Har inte besultat om jag ska ta med min dator eller inte... ;P

Har förövrigt tröttnat totalt på min dator nu som fortfarande är totalt defekt. Ska lägga ut den på tradera.se som "Totalt defekt dator säljes till person med extremt bra tålamod" eller nått sånt xD Vet inte vad felet är på den, är inte så hajj på de inre tekniska prylarna i en dator. Vet bara att det troligtvis är grafikkortet som lagt av då ALLT är rött i olika kulörer över hela datorn + att den är überseg. Så nästa vecka bär det av för att köpa en ny dator ;P

Igår var jag och Marie ut till Öby kulle och kvismare kanal närmare bestämt. Vi tog bara en snabb tur upp på kullen och tittade väl inte jättemkt efter orm så vi såg ingen uppe på själva kullen. Nere vid ån däremot såg jag flera stycken som kvickt rasslade iväg =P Vi åkte dit för att fiska sutare men det gick inget vidare. Vattnet var tokgrumligt så det gick ju knappt att fiska. Får hålla det som en god ursäkt till varför fisken uteblev ;-)

Fyndade 4st Big Bandit jerkbaits igår på Jaktia dock =D 4st för 395:- vilket är halva priset nästan! Inte ofta man får chansen att fynda sånna drag =)

Gädda som smakar på en Big Bandit ;P

Bloggkoma

Som rubriken lyder. Nu råder bloggkoma. Ska försöka skriva lite imorn eller något. Nu orkar jag bara inte. Fucked upp skit. Har jobbat de senaste dagarna och nu håller jag på och packar upp en massa lådor med kläder. Har dumpat snart en soppsäck full med kläder! Och trots det blir garderoben proppfull..

Hej och hå grabbar. I höst blir det bajsgården för mig också.

Nej slut på skit snart hoppas jag. Imorn blir det iallafall sutarfiske och även fixa ett nytt pass!