Spännande slutspel

Nu är jag snart pågång in till Karlstad för att se sista kvartsfinalen mellan Skellefteå-Färjestad! Oerhört spännande match som ska ses på Pitchers i Karlstad =) Även CL-mötet mellan Bayern München-Manchester United går samtidigt även om den inte ligger i fokus när Färjestad spelar en så avgörande match!

Imorn är det stormöte i skolan och en av Sveriges största fiskeprofiler, Martin Falklind, kommer hit och föreläser under mötet. Beroende på när vi slutar ska jag eventuellt åka hem imorn kväll för att lira curling med Petter och Flugan! Annars blir det hemfärd på torsdag för att lämna min bil och bege mig tillsammans med Jocke mot Gotland för några dagars fiske och guidning på lördan! =D

Antingen kommer jag vara mycket deppad ikväll eller så är glädjen total! Allt beror på en match, 60 minuter som avgör om säsongen fortsätter och får räknas som en lyckad säsong, eller som ett fiasko om siffrorna inte skulle gå Färjestads väg ikväll. Nervigt? Javisst!

KROSSA SAIK!

LIA klar =)

Yes! Äntligen är jag 100% klar med planerandet av min LIA (Lärande i Arbete) period som jag ska på i sommar. 16 veckor praktik och en semesterperiod på typ 5 veckor =)

I Maj slutar jag skolan och inleder min första praktik i början på Juni. Då ska jag vara på Gotland och närmare bestämt på Forskningsstationen i Ar. Forska lite på fisk, framförallt på Piggvar! Ska bli riktigt roligt!
När Juni månad är slut börjar min semestermånad, JULI! Kommer nog vara mest på Gotland men även lite hemma i Kumla/Örebro och jobba, träffa kompisar och Marie såklart! :D

I Augusti bär det sedan av till Fredros Gård i en månad där jag ska jobba VARJE dag, även helgerna, hela Augusti i princip och guida folk i fiske m.m. Ska bli riktigt kul det med! Var ju där i höstas och fick riktigt bra betyg så det var kanon

I September blir det praktik på "hemmaplan" då jag ska vara på Dyltabruks gösodling i en månad. Känns riktigt bra att ha praktiken färdigplanerad och att det blev en så bra spridning på det. Nu kommer jag få känna på 1. Fiskforskning, 2. Guidening och 3. Odling. Så det som saknas efter det att prova på är i princip redskapshandel typ sportfiskebutik. Men känns som att jag kan hur en affär fungerar vid det här laget eftersom jag extrajobbat i djuraffär i över 4 år nu.

Ikväll har jag tittat på Håkans bar! Vet inte varför jag ser det men vill ändå se det =P Fish'n Chips till tv-tittandet och sedan ut och dräpa en öl ute i bastun med grabbarna här i Killstad. Eftersom Jocke ska flytta härifrån så blev det sista bastningen för hans del.

Coolade ner mig efteråt med att ligga i koma i soffan med en popcornskål i knät och The Football Factory i dvdn!

Imorn bär det nog av till Pitchers i Karlstad på kvällen för att se den 7:e och avgörande kvartsfinalen mellan Skellefteå-Färjestad eftersom jag inte kan se den hemma =/

Nämnde jag att min dator pajjat? Det har den och det är VÄRDELÖST!!

Home

Oj! Herregud! Det är 4 dar sen jag skrev senast! Så går det när man har roligt. Har haft totalt fullt upp sen i onsdags när jag åkte hem för att se hockeyn på tv i Kumla. I torsdags minns jag knappt vad jag gjorde.. Hmm.. Väntade på att få en tid hos frisören men fick aldrig någon (återbudstid). Så blev en sväng förbi jobbet, sen till fiskeaffär och sen hem till Marie =)

I fredags var det hockeykväll igen hemma i Kumla då Freddan och Christian kom på besök och Marie också såklart. Hemlagad pizza, slutspelshockey och lite öl! Perfekt! Men förlust blev det.. KASST!

Lördag. Jobbade på Grizzly. Mycket folk eftersom det är lönehelg. På kvällen blev det ett träningspass med freddan på gym i Kumla! Idiot.se borde nämna mig då jag enbart körde bröstträning vilket jag får sota för idag.

Idag då? Jo jobb inleddes dagen med.. fast bara från 12:00-14:20 för sedan sprang jag ut och böt kläder, kastade in matlådan i micron på 3 minuter, skrev upp min arbetade tid för att sedan slänga ner matlådan i en påse och gå ut till bilen. 1 timme och 30 minuter till nedsläpp i Löfbergs Lila Arena i Karlstad.

Körde tills jag kom ut på motorvägen mot Karlskoga och började äta matlådan under tiden.. Gick bättre än förväntat och tillslut var jag vid arenan 15:42. Lagom "timeieng".

Matchen den gick bra så det var värt att gå 40 minuter tidigare från jobbet ändå. 2-1 vann Färjestad med så nu väntar en sjunde och avgörande kvartsfinal i Skellefteå på tisdag!

Jag stödjer på inget vis rökbomber eller annan pyroteknik. Men jag måste ändå säga att det såg ganska häftigt ut när den gröna röken från en rökbomb spridit sig i arenan. Någon dumidiot satte igång en mitt i klacken strax före nedsläpp och efter ett par minuter var röken spridd över arenan.. Men! Det var som ett lager mellan isen och kanske 3-4 meter ovanför isen som var helt rökfri vilket såg jäkligt coolt ut med en grön dimma över vår grön-vita bollklubb i denna kvartsfinal!

Livet är inte en dans på rosor..

Och för den delen heller aldrig som att segla på en räkmacka. Ibland får man arbeta i motvind för att uppnå framgång.

Usch vilken otroligt dålig dag det har varit idag. Först får man reda på att man troligtvis kommer behöva flytta ut från Killstad för att vi blir en man kort i gänget.. Så nu väntar en vecka med stor fundersamhet och beslutångest antar jag. Vill inte gå in på det mer men förjävligt tråkigt är det..

Så det blev till att åka hem idag för att se kvartsfinal 4 mellan SAIK-Färjestad som länge stod 1-2 till min kära "bollklubb" men som efter lite fusk blev 2-2 och sedan suddenförlust.. Årets sämsta dag hitills var fullbordad

Så nu blir det till att gräva ner sig.. plugga lite imorgon och förhoppningsvis få en återbudstid hos frisören för att bli lite vårsnygg! ;-)

Älskar för övrigt min nya Monster energy® tröja! Fick den i förrgår och den är redan en favorit i klädskåpet! Kom över ett exemplar för 250:- inkl frakt helt ny medans butikspris är typ 800:- så är verkligen helnöjd! =D

Klicka för att visa Megabild! Monster ziphood - huvtröja med dragkedja

Va ska jag göra?

Glädjeruset har lagt sig efter måndagens kvartsfinal mot Skellefteå. Ikväll vankas ny match uppe i Skellefteå och kvartsfinal nr 4! Och som pricken över i:et... Kanal9 som jag har tillgång till i Killstad, som borde visat Färjestads match enligt turordningen, visar istället Djurgårdens match IGEN!
Helvetes skitkanal som förespråkar Stockholmslagen bara för att kontoret är 08 beläget.

Så nu sitter jag med stor fundersamhet om jag ska åka hem redan idag efter lektionen för att kunna se matchen och förhoppningsvis jobba lite grann,, eller om jag ska åka in till Karlstad på någon restaurang och se matchen. För matchen, den ska jag se! Men åker jag hem idag missar jag fiske imorgon eller fredag =/ Kanske sista chansen att isfiska om det här vädret håller i sig!

På tal om fiske så är jag i full gång och letar fiskemöjligheter i Thailand inför min och FLogans resa i december! Har fått kontakt med camp-managern på Gillhams Fishing Resorts. Stället verkar riktigt grymt! Upp emot 5-stjärnigt boende med 2 dagars fiske, 1 natt på Resorten, frukost, transfers, lån av fiskeutrustning och guidning kostar ca 2.700 SEK/person.
I mina ögon och öron billigt, men för icke fiskande folk är det kanske en hög summa? Vad vet jag. Kan ju säga att i Sverige för enbart en guidad fisketur får utlänningar betala allt mellan 3.500-7.000 SEK/dag och person, beroende på hur många som fiskar. Och då är fisket i Thailand hundra gånger mer exlusivt.. I mina ögon. Man får vad man betalar för, livskvalitét är vad det handlar om.

Spön riggade vid Gillhams Fishing Resorts

Himmel!

Hemma efter en helt sjuk kvartsfinal nr 3 mellan Färjestad-Skellefteå. Hoppet for fram och tillbaka. 1-1 inför tredje perioden blev, 4-4 efter 3e perioden! 6 mål i sista perioden där SAIK ledde med 1-3 men mitt kära Färjestad tog sig tillbaka och ordnade sudden death med dryga minuten kvar av matchen. Det dröjde sedan till den andra 20-minuters förlängningen innan avgörandet kom!

Färjestad vann och herregud var roligt det var! =D Slutspelshockey kan knappt vara roligare på en måndag!

Filmade lite med mobilen på matchen som jag hade tänkt lägga upp men nu har klockan blivit så mycket så det får bli någon annan dag =P

Skriver mer imorn. Glädjeruset fortsätter vidare till duschen!

Godnatt!

Bild på klacken under förra årets slutspel mot Skellefteå då också! =P

Lyckad helg!

Helgen slut och vilken helg det varit! Riktigt kul! Igår var det akvarieauktion i Örebro. Började kl 11 och var slut vid halv 5 eller nått sånt. 100-tals påsar med fisk auktionerades till grymt bra priser! Bästa auktionen jag varit på ;-) På en "vanlig" auktion är det ju oftast bara någon enstaka pryl man är intresserad av men på akvarieauktionen var det ju som det låter, bara akvarieprylar, vilket är intressant alltihop!

Jag själv köpte 2 st L-malar. L-066 och L-015! Riktigt snygga exemplar faktiskt! =) Bra pris också! Köpte även en massa guppy till akvariet i Kumla och lite andra fiskar. Värre var FLugan som köpte sisådär 18 påsar med fisk och 2 akvarium enbart för att ha något att stoppa dem i hos mig eftersom han inte skulle direkt hem =P
Så vi kallade det "Flugan flyttar in" som säkert hade sålt bra som dokusåpa på 5:an eller nått =P 2 akvarium i köket fullt med fisk och kupévärmare riktat mot dem för att hålla värmen. Akvaristik är en kul hobby! =D

Massor av fisk studerades för den kommande auktionen

På kvällen igår såg vi kvartsfinal 2 mellan Skellefteå-Färjestad! Ruggigt spännande match som Färjestad till slut vann!! Topphumör efter det =) Och idag kom nästa sköna seger! Jag och Freddan såg Manchester United spöa Liverpool med 2-1 och ta tillbaka serieledningen! Och nu är jag tillbaka i Killstad igen, redo för en ny skolvecka! Och imorn är det ny kvartsfinal. Taggad till tusen för att hejja fram Grön-vita laget till ny seger!

Hemma

Godkväll!.. Eller snarare natt! =P Är hemma i Kumla igen. Gick i skolan från 08:20-12:20 sedan åkte jag hem till Örebro och jobbade på Grizzly från strax efter 2 till halv 8 så jag har haft fullt upp idag.

När jag åkte hem körde jag om en bil av Volvo V70s "nya" modell. Och nojjig som jag är så slänger jag alltid ett öga mot föraren när jag kör om en sådan bil eftersom många civila polisbilar ser ut så. Och mycket riktigt var det den här gången en polis! Jag kan ju säga att jag släppte gasen direkt och la mig framför polisen. Gick väl i 115 på 100-väg när jag körde om och polisen låg sedan bakom mig i nästan 5 mil! Haha! Kul var det ändå xD

Imorgon väntar akvarieauktion i Örebro! Ska bli riktigt kul. Flugan ska med dit och sen ska vi hem och planera lite inför resan till Thailand och sen se den andra kvartsfinalen, Skellefteå-Färjestad på kvällen med freddan, christian och så Marie =)

Ha en trevlig helg allesammans! Tror inte att det blir något inlägg imorn så håll tillgodo till på söndag ;-)

Fiskfynd på auktionen imorn?

Depp

Idag har jag ingen lust att skriva så långt.. Slutspelet började idag och jag var och såg Färjestad-Skellefteå i kvartsfinal nr 1. Matchen gick skit skit och åter skit.. Hoppas på bättre tag på lördag! Imorn blir det jobb hemma på Grizzly så fort jag kommer hem till Örebro efter skolan! För först väntar skola till 12:20. Entreprenörskap =)

Ha en trevlig fredag med mycket fredagsmys!

Färjestads spelare har en del att fundera över efter dagens 2-3 förlust.. (OBS gammal bild!) =P

Isfiske igen

Godkväll!

Idag var jag ute och fiskade på Lusten med Mats och Erik från klassen. 12 spön riggade med perfekta betesfiskar, på perfekt plats och med nästintill perfekt väder.. till att börja med. Dagen bjöd dock inte på någon succé. Snarare tvärtom. 1 enda fisk synade ovansidan hålet och det var en liten rackare på halvkilot som fastnat på Eriks krokar. Ingen drömgädda precis.. Timmarna gick men huggen uteblev. Kom dock rapport om att några som fiskat några hundra meter bort lurat en 10-kilos gädda under dagen vilket tände hoppet igen.

Eftersom huggen uteblev för oss så blev det till slut en, resultatmässigt sett, kass fiskedag. Trevligt var det ändå och för eller senare kommer förhoppningsvis en av de större ta på våra mörtar.

Fick troligtvis 1 månad till av min LIA (praktik) avklarad idag också vilket känns skönt! Nu har jag bara 3 veckor kvar att lösa så det blir nog inga problem =)

Var även in och spelade badminton igår med Mats från klassen.. Har ju inte spelat på flera år så stryk, det fick jag! Men kul var det också =P Spontana utflykter är oftast de bästa!

Isfiske innebär rätt mycket packning. 12 spön, isborr, beteshink med mört, flytoveraller och en mängd andra fiskeprylar ska med ut på isen. Då är det bra med en så smidig pulka som denna på bilden! På bilden Erik till vänster och Mats till höger! =)

Ospecificerat

Godkväll folket!

Idag har jag varit i skolan och haft tyska i 2 pass.. Intressant med nytt språk! Kändes skitbra att få VG (VG är max på kursen) och med god marginal dessutom på senaste kapitelprovet! När det går bra flyter det oftast på i medvind. För det känns det som om det gör just nu!

När jag kom hem skrev jag klart mitt personliga brev till en av praktikplatserna jag ska på i sommar. De ville veta lite mer om mig så det inte är någon smurf som kommer och våldgästar dem när det väl är dags för min praktikperiod!

Tittade även på 5:ans nya såpa "Håkans bar" som hade premiär ikväll. Inte ofta jag följer någon tv-serie men kan ju vara kul att se svenskar göra bort sig emellanåt ;-)

På lördag blir det akvarieauktion i Örebro och sedan hockeykväll med Kvartsfinal 2 Skellefteå-Färjestad! =D

* Imorn börjar jag ny kurs! Entreprenörskap står på schemat!

Bild från förra veckan när jag var ute och ismetade.. denna lilla krabat var den enda firren som bahagade att visa sig ovanför isen för dagen. Men det kommer fler. Många fler.

Vår kärlek är tidlös

Sådärja! Då var man tillbaka i Värmland. Redo för en ny skolvecka. Men framförallt.. redo för SLUTSPEL I ELITSERIEHOCKEYN! Det är fanimej årets höjdpunkt.. slutspelet. Ikväll blev det klart att mitt kära Färjestad möter Skellefteå i kvartsfinalerna... Hemmamatch på torsdag! Lita på.. I'll be there! ;-)

Fredag,lördag och idag jobbade jag hela dagarna så är ganska trött nu med tanke på att jag bara haft 1 ledig dag på flera veckor nu. Gick i skolan hela förra veckan, ledig lördag och jobb söndag. Sen skola måndag-torsdag den här veckan och jobb resten av veckan. Och nu i veckan blir de skola måndag-fredag och sedan jobb lördag och söndag.. för att sedan åka tillbaka till värmland och gå en vecka i skolan igen.. Mycket till hellediga dagar.. det är något jag saknar det =P Så det är förståeligt om man är lite trött emellanåt..

Idag på jobbet skulle jag hjälpa en kund som skulle köpa en råtta.. det ska tilläggas att råttor är ett av de få djur jag ogillar.. jag avskyr dem inte men det är ett djur som jag defenitivt skulle kunna klara mig utan här i världen om man säger så.. Hursomhelst. Skulle ta tag i en råtta ur "glasburen" men då var en annan råtta så jäkla snabb att den hoppade upp på armen och kutade upp längs armen och axeln för att sedan sätta sig mitt på mitt huvud! Och den ville inte gå därifrån så det måste sett ganska kul ut för alla andra i butiken xD Haha! Men det löste sig ändå =)

Nu ska jag plocka lite med kläder som ligger huller om buller innan det är sovdags!

*** VÅR KÄRLEK ÄR TIDLÖS***

Kumla

Sitter hemma i Kumla och väntar på att Elitseriens slutspelsdragning ska börja om 10 minuter =D Ska se den och sedan åka till Killstad igen för en ny skolvecka! Har haft fullt upp med jobb och party nu ett par dagar och bloggen har tagit stryk i närvarolistan så att säga.

Återkommer ikväll på plats i Killstad! =) Förhoppningsvis med en bild eller 2 då också.

Lusten

Nu sitter jag hemma i Kumla igen! Skolveckan slut efter att idag varit ute på gäddfiske i kursen Sportfiskemetoder. Vi var 9 pers ut på isen och förväntningarna var höga efter att många "drömgäddor" över 10 kilo fångats där sedan början på det nya året.

Fisket gick dock uselt för alla och den enda fisk som kom upp fick jag och det var en gädda på runt 3 kilo. Kul att få känna på fisk och slippa stämpeln som "fiskefi**a"! Fisken hade väldigt fin täckning också och kort kommer att komma upp så snart jag kan.. dock inte idag =P Har även jäkligt ont i axeln.. måste varit efter att ha borrat i isen med en jäkligt slö borr och även burit ojämt på axeln.. Får kurrera axeln!

Imorn blir det jobba hela dagen så kvällen blir ung ikväll.. ska lägga mig och läsa min Thailandsbok och bli inspirerad av vart man ska åka nästa vinter med Floga! =D

United!

Waaaawoo! Vilken fotbollskväll! Har tittat på när United krossade Milan med 4-0 och såg även slutet på Real Madrid-Lyon där Lyon grymt överraskande slog ut Real ur Champions League. Ungefär som en Volvo 142a skulle slå Fernando Alonso i Formel 1... Typ.

Imorn väntar gäddfiske i Lusten! Inte illa med skoltidsbelagt fiske! =D

Efter fisket blir det hemgång till Kumla/Örebro som jag nämnde i tidigare blogginlägg.

Idag släpptes även biljetterna till Färjestads inledande 2 hemmakvartsfinaler! Gud vad fort tiden går. Nästa vecka börjar den roligaste delen på hela hockeysäsongen, SLUTSPELET! =D

GRÖNVIT PASSION

Booking booking

Godag lill-lördag!

Idag väntar lite städning i huset och sen ska jag in till stan en sväng och uträtta lite ärenden.. Blir även lite plugg med fartygsbefäl.

Igårkväll var jag iväg på hockey och såg Färjestad-Rögle! Halvsömning match som Färjestad vann med 5-2, det var huvudsaken. Var kul att se stjärnan Lubos Bartecko tillbaka i Karlstad igen! Visserligen spelade han inte men han fanns ändå på plats och spelar troligtvis på lördag efter den otäcka smällen han drog på sig i Vancouver OS.

Tittade på en intervju med honom idag där han sa att det svåraste med att komma tillbaka var konditionen efter knappa 2 veckors frånvaro från hockeyn. Passande nog la jag märke till att han satt och drack Pepsi och åt pizzarulle med sin fru i spelar lodgen xD Jaa hockeyspelare har det bra..

Bokade även Gotlandsbiljetterna igår med Petter och FLugan! Så vi blir borta i nästan en vecka, 24-30 Maj! Ska bli hur kul som helst!

Ska även boka min påskbiljett till Gotland i dagarna för att fiska havsöring!

Tankade även nya bilen igår igen på gas i Karlstad.. men det var då fan vad priset skilljde mot Örebro! I Örat kostade gasen 11:15 eller vad det var jämfört med Karlstad 12:20!! Usch för Karlstad.. ;--)

Soft vecka

Idag har jag skrivit tentan för kursen Fiskevård & Fiskebiologi. Hade verkligen inte pluggat mycket inför den här tentan.. men ändå känns det som om det gick relativt bra! Skrev 18 sidor på 17 frågor så får hoppas att ordbajseriet ger utdelning!

Som ni kanske förstår är det jäkligt skönt att ha tentan ur vägen och förhoppningsvis med ett godkänt resultat. När jag körde hem från skolan fick jag testa bromsarna på nya bilen ofrivilligt. Inte en utan TRE älgar gick över vägen. Jäkligt häftigt! Hann få kort på en utav dem iallafall =P

Imorn är jag ledig då halva klassen ska ut och ismeta gäddan på schemalagd skoltid medans jag är i en grupp som ska ut på torsdag. Ska bli riktigt kul! =D Sen bär det av hemmåt till Kumla/Örebro på torsdagkväll igen för att jobba i helgen och party hos Marie!

Monster night

Inatt blir det plugg. Monster och jag ska fixa natten av plugg.
Kom på att jag glömde skriva att jag börjat köra min nya bil nu! Variation förnöjer eller vad säger man?

Såg precis att veckans schema ser riktigt soft ut! Tenta imorn eftermiddag, sportfiskemetoder (oftast fiske när det e denna kurs) hela tisdag och hela torsdag och bara fartygsbefäl på onsdag eftermiddag. Fredag hel-ledigt! Sköööönt!

Köpte även en ny dvdspelare idag! Så jag ska slippa slita på min xbox360 och också för att kunna se på xvid filmer som xboxen inte läser.

Fullspäckad helg

Hej hopp!

I helgen har det blivit dåligt med blogginlägg.. Har haft fullt upp och gjort massor av saker! I lördags var det curlinglirande med Petter & Floga igen då vi skulle ta det "blå kortet" i Curling. Och vi alla 3 klarade det =) Och den kaxigaste av alla, Herr FLuga, hade störst problem med att ta kortet. Ska även tillägga att vi spelade match efteråt och mitt och Petters lag spöade Flugans. Hallelulia!

På eftermiddan sen så stack vi hem till mig och käka tacos och tittade på hockey! Riktigt trevlig dag var det.

Idag skulle jag plugga hela dagen hade jag tänkt eftersom jag hellre pluggar mycket sista dagen än lite utspritt över många dagar. Men jobbet hade kris på personalsidan så jag fick hoppa in och jobba istället =P Efter jobbet åkte jag hem till Killstad igen där jag sitter nu. Ska plugga nu istället och hoppas på att få in något vettigt i skallen innan provet imorn ;-)

Eller nej nu ska jag visst hämta Jocke på busstationen! Ha det bra!

Kvaddat inlägg! =)

Hallo bloggen! Varje dag känns som en helgdag eftersom man inte går i skolan. Men nu är ju så inte fallet. Instuderingen går. . sådär. Känns som om det mesta man läser antingen är repetition på sånt man redan kan eller är repetition på det man just läst i pappret före det man precis läser. Hängde ni med?

Nej nu blir det en paus i pluggandet för att åka ner och tvätta bilen! Jag ska byta bil och ska fixa iordning den jag har nu så den blir ren och fin. Kan ju passa bra en dag som denna då när solen skiner och vädret är tilltalande.

Är nästintill 100% frisk igen efter några dagar med nästäppa. Men mer än så blev det inte, som vanligt. *Peppar peppar*

I Maj blir det Gotland med Petter & FLuga i en vecka! Riktigt kul ska det bli! =D

Gjorde rent mitt akvarium i Kumla igår också så nu är fiskarna piggelin igen =)

Fluga på Gotland. Fastnat med stövel i vattnet. klantarsel.se!

Petter goes crazy during hair experimentation on Guteland

Jag myself.. Fastnat i elstängsel vid ösregn med fiskespön i mörker!

Vad får man då om dessa 3 boys för första gången åker till Gotland tillsammans?

The answer...

...

....

.....

Vad det är får ni klura ut själva =)

Nu är det snart klippt...

Tisdag. Idag hade jag tänkt plugga mycket inför tentan på måndag.. men så blev det inte. Har kännt mig halvkrasslig hela dagen och inte riktigt haft ork att plugga. Får hoppas att jag mår bättre imorn! Första dagen på jag vet inte hur länge som jag överhuvudtaget kännt mig minsta krasslig! =) Fast så farligt var/är det inte.. hade gått till jobbet eller skolan om det hade varit så.

Har suttit och tittat runt lite på sidor om thailand.. hittade in på en barutbildning som hålls i Phuket. Satan vad tilltalande och roligt det ser ut att gå den utbildningen! Men men.. allt kan man ju inte göra =P

Imorn blir det iväg till frisören! Känns som om det går åt ett halvkilo vax för att få till frisyren så långt som håret är nu =P

Mot curlinglandslaget till OS i Sochi 2014?

Njaa kanske inte riktigt så. Men idag var jag, Petter och Flugan som tidigare nämnt på curling i Örebro! Var riktigt roligt faktiskt och utmaning är väl det minsta man kan kalla det. Vi blev indelade i lag om 4 personer i varje där jag och Petter kom i samma lag mot flugans lag. Och ja Flugan!,.. 7-0 slutade matchen men frågan är om det inte var dina lagkamraters förtjänst att ni vann? Jag menar. Titta bara på bilden nedan så förklarar ju den en hel del. Det är svårt att spela curling om man använder en handikapp stöd-pinne för invalidos och sen en cyckelhjälm på huvudet? Nää nu har du blandat ihop det ena med det andra..

Skämtosido.. det var väldigt kul så eventuellt ska vi tillbaka på lördag för att ta det såkallade blå kortet i curling. Antar att det går att jämföra med grönt kort i golf (rätt färg?? =S )

Efter curlingen begav vi oss till Kumla och drog varsinn pizza från Aramis och tittade på Luleå-Färjestad, en match som Färjestad vann med 1-2! =D

Flugan i matchens hetta!

The patriots of olympics

Måndag och hemma från skolan. Riktigt skönt med ett brejk på en vecka instudering inför tentan på måndag. Imorn ska jag ägna dagen åt plugg men idag ska jag träffa bönderna från Lindesberg, Petter & Flugan! =) Vi ska prova på curling idag hade vi tänkt bland annat! Ska bli kul

Kan aldrig det här jävla snöandet avta? Man tycker ju att årets ranzon borde ha fallit vid det här laget..

Igår tittade jag på OS-finalen mellan Kanada-USA.. Blev en bra match men till slut vann ju tyvärr patrioterna i de röd-vita dresserna. Välförtjänt? Det är möjligt men inte glasklart.

Helt sinnessjuka priser på biljetterna till OS-finalen.. En loge kostade över 1.000.000 kronor. För EN match! Och en loge rymmer plats för 12 pers. Värre priser än Champions leaguefinalen? Kanske ett tecken på att hockeyn börjar ta ikapp fotbollen i popularitet runt om i Världen. För jag köper inte argumenten att. 1) Fotbollen spelas över hela världen.. för det gör hockeyn med. Sanningen är att många otippade länder har fler damishockeydivisioner än fotbollsdivisioner. Och Jo man spelar hockey i länder som Sydafrika, Kina, Japan och Kuwait. Jag köper kanske, kanske.. att fotbollen utövas av fler än vad det finns folk som utövar hockey. Men! Alla stornationer som Ryssland, USA och Kanada har fler utövare inom hockeyn än inom fotbollen. That's it folks.