Det är dags för fredagsm...måndag...

Oj vad den här helgen gick fort. Redan söndagkväll och ska snart åka hem till Killstad igen. Har jobbat både igår och idag på Grizzly.
Igår var jag och Marie på Dead by April i Örebro! Snacka om mycket otur igår. När vi kommer in parkerar vi bilen i ett parkeringsgarage. 60kr i parkeringsavgift till att börja med. Det fick vara ok. Sen när vi lämnat parkeringshuset för att gå till Club700 där DBA skulle spela såg vi att det fanns en parkering ute som var gratis efter 22:00 och vi kom dit typ halv 9 och hade bara behövt betala 15 spänn max.

Problemet slutade inte där... först lyssnade vi givetvis på spelningen och det var grymt lite folk där. Jag ljuger inte om jag säger att det var max, absolut max 150 pers på spelningen i en lokal som tar typ 900. Dead by April var bra men jag skämdes lite över vad Örebro stod för igår. Död publik och väldigt lite folk. 
Nåväl. När vi skulle gå tillbaka för att hämta bilen kom vi inte in i parkeringsgaraget.
En liten skylt visade "Öppettider 06:00-22:00" och det fanns inte mycket att göra utan vi fick ta bussen hem till Marie.
Eftersom vi bara hade betalt till klockan typ 00:30 så var vi tvunga att gå upp 05:40 vilket man var lagom pigg på att göra för att hämta bilen innan lapplisa kommer och sätter dyra böter.
Väl vid parkeringshuset hittar Marie dessutom ett kort i sin mammas bil som beviljade gratisparkering i garaget... det var så dags då. Hallelulia.

Som vanligt har jag glömt att ta med USB-stickan och/eller sladden så jag kan överföra bilder från mobilen så jag får lägga in bilder ikväll från Dead by April! =)

Hoppas alla haft en bra helg för nu är den SLUT! Även om jag själv är ledig imorn =P Blir dock till att plugga inför vattenvårdsprov/tenta på onsdag... 

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha! Stackars er.. snacka om otur med parkeringen :P

2009-12-06 @ 22:04:18
Postat av: Foten

Otur är bara förnamnet xD

2009-12-07 @ 01:15:27
Postat av: Marie

Ja herregud.. men visst är det lite komiskt nu i efterhand :p Blev ett rätt stort äventyr bara att parkera en bil =D

2009-12-07 @ 13:23:27
Postat av: Foten

Sverige är gjort för att folk ska behöva få problem i vardagen och betala mer pengar än vad som är nödvändigt om man inte tänker till.. de lurar en över allt. Skitland! =P

2009-12-07 @ 15:46:45
Postat av: Marie

Haha, nej då. Inte vara en sån pessimist nu ;P

2009-12-08 @ 11:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0